Co to jest POS? Czy sukces Twojego lokalu od niego zależy?

Co to jest POS? Czy sukces Twojego lokalu od niego zależy?
Jesteś właścicielem własnego lokalu gastronomicznego lub masz zamiar go dopiero otworzyć? W takim razie na pewno przyda Ci się parę porad dotyczących zarządzania restauracją. Przeczytaj ten artykuł i zobacz, na co zwracać uwagę będąc właścicielem lokalu.

To od klienta zależy Twój sukces

Gdy zaczynamy prowadzić własną restaurację, najważniejszymi osobami stają się dla nas nasi klienci. Odpowiadają oni w końcu za przyszłość i teraźniejszość całej działalności, mogąc albo doprowadzić ją do sukcesu, albo do ogromnej i sromotnej porażki. Jeśli wolelibyśmy, by wszystko to potoczyło się po naszej myśli, powinniśmy o tych klientów zadbać z należytą starannością. Zróbmy wszystko, by oni zawsze mówili o nas dobrze.

Usprawnij pracę swojego personelu

Sami prawdopodobnie rzadko kiedy będziemy mieć bezpośredni kontakt z klientem. Wolelibyśmy zresztą w ogóle go nie mieć, bo gdy gość restauracji chce się spotkać z szefem lokalu, oznacza to tylko jedno – coś mu się nie podobało, danie mu nie smakowało, albo jakiś pracownik knajpy źle go potraktował. Cała nasza załoga ten kontakt będzie mieć jednak na co dzień i to bezustannie, więc jej musimy pokazać i zaprezentować, jak ma obchodzić się ona z gośćmi. Pomóżmy jej w tym już na samym początku i przeczytajmy, co to jest POS, by następnie ten system usprawniający obsługę klienta zainstalować w swoim punkcie gastronomicznym. Nauczymy pracowników jego obsługi, a potem przyjrzyjmy się ich codziennej pracy. Przypilnujmy, by kelnerki zawsze były uśmiechnięte, miłe, przyjazne i schludnie ubranie, a kelnerzy szarmanccy oraz eleganccy. Jeżeli widzimy, że któryś z tych pracowników absolutnie nie nadaje się do swojej roboty, bo nie potrafi złapać kontaktu z klientami, jest niezdarny i cały czas coś wypada mu z rąk, lepiej nie bierzmy go na litość, a prędko go zwolnijmy. Jeden, niepoprawnie działający element może w końcu zniszczyć cały, nawet perfekcyjnie pracujący system.

Bądź przykładem dla swoich pracowników

Skoro już wiesz co to jest POS, to na samym końcu warto wspomnieć o jeszcze jednej kwestii. Pamiętaj, że to właśnie my, jako właściciele restauracji, mamy na nią zdecydowanie największy wpływ. To nas jej pracownicy będą słuchać, dlatego my musimy przekazywać im kluczowe informacje tyczące się ich pracy, czyli tego, w jaki sposób mają oni traktować klientów. Podejście to zawsze powinno być jednakowe, by żaden gość nie czuł się gorzej od innej osoby.

PODOBNE WPISY
—————————-

http://f.kafeteria.pl/temat/f14/zarzadzanie-firma-p_6285352/2
http://www.biznesforum.nsv.pl/post32880.html#p32880
http://atol.czest.pl/zacma-to-choroba-przez-ktora-nasze-oczy-sa-przykryte-mgla
http://franchising.pl/forum/2288/2/gastronomia-tym-mozna-zarobic-pomysly/

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s